تسلیت...

سلام به تمام مردم داغ دیده

عجب رسمیه رسم زمونه

قصه ی برگ و باد خزونه

میرن آدمها

از اونا فقط

خاطره هاشون به جا میمونه

…………….


چون ایندفه قسمت پاسخ به نظرات خیلی طولانی شد چیزی نمینویسم ، باشه دفعه بعد.

ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ

پاسخ به نظرات :

پرویز :علیک سلام. متشکرم از اینکه به ما سر زدی و نظر دادی. آری تا شقایق هست، زندگی باید کرد. ولی ، وقتی شقایق نیست! چه باید کرد...؟  موفق با شی.

پا کوتاه : علیک سلام داداش . من نه واکسن زدم و نه شکلات خوردم. قهرمان هم نیستم قهرمان اون کسیه که الان توی بم داره به مردم کمک میکنه. مرسی از اینکه سر زدی.

مارکو: جواب اون رو هم میدم (دندوناش بریزه). آنفولانزای مرغی میگیرم فقط خاطر تو.

نغمه باران : مرسی از اینکه به ما سر زدی. خدا دوستت داره که تو قطره های بارون میتونی حسش کنی.
یه جمله ی بزرگ از یه آدم بزرگ که دوست دارشتم شاگردش باشم: اگر تنها ترین تنها شوم ، باز هم خدا هست.

حنا : علیک سلام . دنیا ، از اسمش معلومه چیه…. ! ولی قشنگیه خوبی به اینه که وسط بدی و لجن و کثافت پیداش کنی. جایی رو هم که گفتم وجود خارجی نداره…!(مطمئن باش) ولی شاید بتونیم اون جا رو تو دلهامون ، تو قلبهامون و تو فکرهامون برای هم دیگه بسازیم ((شاید بتونیم…!!!))

یک بیت شعر من در آوردی (چرت و پرت):
« دل را به عشق خوش نکن   ـــــــــــــــــــ    اینجا کسی عاشق نیست »
(شاید هم باشه به تور من که نخورده...!)

جودی : علیک سلام . مثلا به کجا میخوام برسم . مگه بقیه نویسندگان و روشنفکران این سرزمین به کجا رسیدن که من بخوام برسم. مگه دکتر علی شریعتی ، صادق هدایت و… به کجا رسیدند که من بخوام برسم آخرش هم توی خونشون تنهای تنها مردند ( شاید هم مردون دنشون…!) و حالا هم بعضی وقتها بعضی ها فقط یه اسمی از اونا میبرند.( نمایشگاه رفتی؟ فقط یه غرفه بود که کتابهای علی شریعتی رو داشت و صادق هدایت هم…)
اونا به جایی نرسیدند ( این دنیا) ــ چون خوشون هم نمی خواستند که برسند ــ ولی خیلی ها رو به جایی رسوندند (هم این دنیا هم اون دنیا). و همین بهترین چیزه …. من هم به جایی رسیدن برام زیاد مهم نیست. ولی چشم حتما ادامه میدم تا شاید بتونم با نوشته هام ( که فقط تو گفتی قشنگن!) اون کارهایی که گفتم دوست دارم انجام بدم رو بتونم انجام بدم . و همین بهترین چیزه… شاید حق با تو باشه…! ولی آیا واقعا خوبا بیشتر هستند…؟(مطمئنی) شما با کلاس ندیدید…! (دانشگاه ما رو هم ندیدید. اگر دیده بودین…)۳ـ خوب اینم از جبر زمونس که من مجبور شدم جنگل و جان کوچولو و پرنس جان و بقیه رو ول کنم و بیام دنبال درس و کنکور و دانشگاه و... کاش نمیومدم کاملا باهات موافقم وای خوب دیگه ، هر چیزی هم اندازه أی داره.۵ـ خوش که نه ولی میگذره دیگه.
ـــ این خود آدمها هستند که سرنوشتشون رو میسازند . نه هیچ چیز یا کس دیگه أی (فقط و فقط خودشون) اونایی هم که بدبختی هاشون رو (آیا واقعا اینا بد بختیه...؟ ) میندازن گردن بقیه فقط میخان خودشون و بی عرضگی شون رو توجیح کنن.

دم بریده 86 : (ماله تو یه کم طولانی ، حوصله کن و بخون .سعی کردم به ترتیب نظر دهیت جوابتو بدم) سلام. خوبی… . ـــ من داداش تو نیستم ، مرموز هم نیستم ( چشات مرموز میبینه.) و اگر دوست داری بدونی پشت دیوار عشق ، دیوار بلند عشق، چیه تنها راهش اینه که عاشق بشی و از این دیوار بلند بالا بری ، فقط و فقط اون وقته که میتونی بفهمی ، ببینی ، و با تمام وجودت حس کنی که پشتش چیه (این قدر راحت طلب و مفت خور نباش) . ـــ باور کن بارها و بارها سرم رو مثل بچه ی آدم گذاشتم ولی هیچ وقت نمردم . نمی دونم چرا ولی حتما یه دلیلی داشته که تا حالا نمردم ( حتما داشته ) ..ـــ با نظرت راجب جودی کاملا موافقم.( برو حال کن) . ـــ مارکو هم آدم بی احساسی نیست ، اگر بود رفیق من نبود. احساساتی هم نیست ، اگر بود رفیق من نبود . ـــ اینکه خودت رو معرفی کردی اصلا برام مهم نیست (به نظرمن بعضی وقتها بعضی حرفا روفقط با ناشناس بودن میشه زد) ، اینکه نظراتت جالب بود یا نه رو ما باید بگیم نه تو .« مشک آن است که خود ببوید نه آ نکه دم بریده بگویید» . سعی کن دروغ هم نگی ، خدا دروغ گو ها رو دوست نداره مجله ی 40 ـ چراغ رو هم همچنان دوستدار باش. تو زندگیت هم همیشه منتقد باش و اینجا هم تا جایی که میتونی انتقاد کن…(کیه که بخونه.!) ، نه شوخی کردم انتقاد کن ما میخونیم اگه جوونه مردم تو وبلاگ هم نتونه انتقاد کنه که دیگه باید فاتحه ی مملکت رو خوند ( فاتحه مع الصلوات ــ فور مای کان تری ــ ).

ــ دهما : علیک سلام. نهما : اومدی که اومدی… مطمئن باش یه روزی هم میری ، حتما میری، پس سعی کن از خودت خاطره خوش بجا بذاری. ( فرست من کان تری اومد شهرمون براش شمبلیله هم پاک نکردیم تو که دیگه …) هشتما : مواظب باش خودت توپ نشی. هفتما : دیگه ایناش به تو مربوط نیست (سرت به کار خودت باشه) . ششما : تو انتقادت رو بکن ما گوش میدیم چی کار داری کی می پذیره کی نمی پذیره ( من می پذیرم) . پنجما : هیچ وقت سعی نکن کسی رو بشناسی ( اونم از رو نوشته) بذار خودش ، خودش رو بهت بشناسونه ( من میتونم ده تا نوشته مختلف با ده تا فکر و عقیده و احساس مختلف برات بنویسم ــ فکت افتاد نه…؟؟؟ــ ) چهارما : نه تو نه هیچ کس دیگه نمیتونه جای جودی باشه …! (حالا که نیستی.) سوما : هیچ وقت از خودت ، کارهات ، حرفات ، فکرات و انتقاداتت تعریف نکن.ممکنه بهت بگن « نگاش کن انگار از دماغ فیل افتاده » دوما : معمولا اینطوریه ، ولی خیلی وقتها هم بزرگتر ها خطا می کنن (از نوع خفن) و کوچیکتر ها می بخشنشون و حتی به روشون هم نمیارن پس زیاد خوشحال نباش . اولا : تا وقتی که من هستم هیچ کس نمی تونه برای گروه
40 ـ چراغ مشگلی بوجود بیاره من مواظب همشون هستم .
(( این اولا یه کم بوی تهدید می داد اگر اینطوره که : مادر نزاده کسی بخاد برای بچه های
40 ـ چراغ خط و نشون بکشه ــ مگر آنکه تو را پدر زاده باشد ــ اگر هم تهدید نبود که : مرسی از اینکه به ما سر میزنی و نظر میدی ، خوشحالمون می کنی باز هم از این کار ها بکن اگر هم دوست داشتی بیا ببینیمت. موفق باشی و سربلند.))

خدا حافظ همتون باشه.

ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ

آی آ دمای مهربون : اگر کسی چیزی رو به روتون نمیاره علتش این نیست که از اون خبر نداره یا نمیفهمه ویا براش مهم نیست . شاید…

ودیگه اینکه : دیگ به دیگ میگه روت سیاه.

ـ زندگی بدون غم هم وجود نداشته و نداره و نخواهد داشت پس…! « یک راند دیگه هم مبارزه کن ، گلی باش در ستاره أی ، قانون شکن و ماجرا جو باش ،و …….. »

-::- رابین هود -::-

آش شوله قلم کار

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــه نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا

جودی

واقعا ازت عذر میخوام، واقعا متاسفم
راستش اصلا قصد توجیه کردن کارمو ندارم، ولی فکر میکنم اصلا متوجه...نشدی.
ولی با همه این حرفها با تمام وجود از تو و بقیه دوستهای خوب چهل چراغیم معذرت میخوام.

حالا که این طور شد اصلا به کل دم بریده رو بی خیال میشم، انگار نه انگار که همچین آدمی وجود داره، به قول جوئین پلین «دنیا همش ۲ روزه، ۱ روزشم تعطیله»

دم بریده

از الان می تونی منو انتقاد ناپذیر ترین آدم دنیا بدونی چون دیگه تا وقتی مثل بچه آدم خودت رو معرفی نکنی و نگی ما رو از کجا میشناسی (گرچه اینو خودم می دونم) امکان نداره به نظراتت جواب بدم، حتی نمی خونمشون.
بی رو در بایستی بگم، ممکنه از اون شخصیت هایی باشی که خیلی باهاشون حال میکنم، اما فعلا که با تریپ یک ترسو وارد شدی، و من از آدم های ترسو خجالت میکشم.
ولی ماجرای تو برای من یه حسن هم داشت که نمی گم چی بود.



باور کنید من آدم ناشکری نیستم
به خدا آدم نا امیدی هم نیستم
فکر میکنم بد بین هم نباشم
الکی هم دنبال غم و غصه و ... نیستم


ولی دیگه خسته شدم، خسته شدم از بس این روزا  بودم.
خسته شدم از بس موقع پخش...مواظب بودم کسی...هامو نبینه.

واقعا پا گذاشتن به این کره پر از غم و اندوه، نامردی، خوشیها و شادیهای زودگذر و ... دیگه چی بود.
کاش همون روز اول از دست پرستار سر میخوردم و با مخ میفتادم رو سنگهای کف اتاق بیمارستان...

اگر همین ۵ - ۶ تا دوست خوب، خانواده و این دلخوشی به آینده رو نداشتم شاید زندگی برام غیر قابل تحمل میشد.

ولی به قول شاعر سادگیها:
                        آری تا شقایق هست، زندگی باید کرد


 چند خبر کوتاه ادبی

بزرگداشت «نیما یوشیج»
مراسم بزرگداشت نیما یوشیج شاعر معاصر و نوپرداز ایران روزهای ۱۱ و ۱۲ دی ماه جاری در خانه هنرمندان برگزار می شود.
در این مراسم سه فیلم مستند با نام های «شاعر افسانه» از سعید اکبریان، «دنیا خانه من است» اثر کیومرث درمبخش و «دنیا خانه من است» اثر منوچهر مشیری به نمایش در خواهد آمد.

در سومین دوره جایزه گلشیری «پرنده من» بهترین رمان سال ۸۱ شناخته شد
رمان «پرنده من» نوشته فریبا وفی از سوی داوران سومین دوره جایزه گلشیری به عنوان برترین رمان سال گذشته اعلام شد.
این رمان، هفته گذشته در مراسمی که در سالن اجتماعات فرهنگسرای نیاوران بر پا شد، به واسطه نثری ساده همراه با طنز زیرپوستی، ساختاری منسجم و پرداختن به موضوعی آشنا از زاویه ای جدید، شایسته دریافت رتبه اول دانسته شد.
در بخش های دیگر نیز، جایزه بهترین مجموعه داستان به شیوا ارسطویی به خاطر «آفتاب مهتاب»، و بهترین مجموعه داستان به طور مشترک به سهیلا بسکی برای «پاره کوچک» و بهرام مرادی به خاطر «خنده در خانه تنهایی» تعلق گرفت، ضمن آنکه در بخش رمان اول نیز برنده ای معرفی نشد.

بزرگ ترین کتاب جهان
یک کتاب ۶۶ کیلویی در کشور بوتان به عنوان بزرگ ترین کتاب منتشر شده در جهان معرفی شد.
برای انتشار این کتاب که صفحات آن یک زمین فوتبال را می پوشاند، یک گالن جوهر مصرف شده است.
کتاب مزبور تحت عنوان «اودیسه تصویری سرزمین بوتان»، که در حدود ۱.۵ متر عرض و ۲.۱ متر طول دارد در ۱۱۲ صفحه با هزینه ای به میزان ۲ هزار دلار به چاپ رسیده است.
مایکل هاولی نویسنده آن گفت: این کتاب را نمی توان با خود به بستر برد و در آنجا به مطالعه پرداخت اما اگر اصرار به این کار دارید باید روی آن دراز بکشید.


موفق، شاد و سر بلند باشید!!!                        مارکو پولو

..............

سلام

امیدوارم همه تون خوب و خوش و شاد و خوشحال و سلامت و....باشید و هیچ بلایی سر مودمتون نیومده باشه و نیاد!!!

چقدر باید بدبخت برگشته و نامرد باشی که مودمت تو کما باشه و بین مرگ و زندگی غوطه ور پاشی بری کافی نت که چی؟که می خوای یادداشت بذاری(می خوام نذاری!!)خوب البتتتته شما هم اگه بعضی ها از یک طرف قبول شدنت رو با بیل و کلنگ و پتک و فرقون و دمپایی و کفش و کیف و ظروف آشپزخونه و از همه بدتر زخم زبون و متلک و تیکه و....تو سرت می زدند یه عمر همه چی رو بهش ربط می دادند!! از طرف دیگه صد تا وصله ناجور که اصلا بهت نمی چسبه بهت می چسبوندن !! از هر چی قبول شدن ویادداشت گذاشتن و دوستی و....پشیمون می شدی که هیچ مودمت داغونم که شده باشه هیچ تو زلزله بم هم که بودی یادداشتتو می ذاشتی(خدا به من و زلزله زده های بم صبر عطا فرماید......آمین(به شما هم هر چی دلتون میخواد))گرچه از الطاف خداوندی همین صبر شامل حال من شده و پوستم هم خیلی کلفت تراز این حرفاست و بیدی نیستم که با این بادها بلرزم ولی خوب دیگه چه می شه کرد....؟

یک پیشنهاد:شما اگه یه دوست دارید که هیچ وقت دروغ(دروغ با خالی بندی فرق داره!!)نمی گه(البته اگر شما توانایی فهمیدن جدی هاشو از شوخی هاش داشته باشید!!)هیچ وقت نگین تو دروغ می گی یا با رفتار و نوشته هاتون اینو بهش بفهمونید مخصوصا در مواردی که می دونید به جونش بنده و خیلی روشون حساسه اون موقع ممکنه تو دوستیتون شناختتون ظرفیتتون درکتون و شاید خیلی چیزهای دیگه شک کنه و از تو و همه چیت دلسرد بشه ..وهیچی از این بدتر نیست.!!

از این حرفا که بگزریم نمی دونم با این همه غم واندوه و تاثر و... که همه مون داریم(زلزله بم)درست باشه یا نه؟!!ولی من می گم عید کریسمس(سال نو )مبارک...!!!

خوش به حال اونایی که درخت کاج با تزییناتش بابا نوئل با کیسه قرمزش و جوراب و عید و برف و سرما رو با هم دارن..(خیلی قشنگن!!)

امیدوارم امسال از پارسال خیلی بهتر باشه.....!

                                                                                               

                                                                                                                                         جودی